TOG-gezichten 5: Mattias, Dorien, Cato

0 Comments

Klaas van der Meulen heeft weer een nieuw TOG-gezicht opgesteld. Ditmaal een interview met de leden op W-432; Mattias (1990), Dorien en dochter Cato van 2,5. Zij wonen nog in Groningen. “We hopen in de komende jaren naar Annen te verhuizen. De stad uit en de rust opzoeken. Vorige zomer kwamen we na wat rondrijden en rondkijken uit op Annen. Als we verhuizen houden we de caravan op TOG aan. Het is voor ons zo’n fijne, prachtige plek.”

“Via onze vrienden Loes en Patrick leerden we TOG kennen, we kochten deze caravan in 2021. We hadden een keer in hun huisje gezeten en toen werden we getipt dat dit te koop kwam. Er was veel belangstelling voor. Misschien hebben we wat meer betaald dan vooraf gedacht, maar de plek is het waard. W432 is een ruim perceel op een ‘zwaailocatie’, voorbijgangers zwaaien bijna allemaal even. Het uitzicht is aan de ene kant dicht en aan de andere kant helemaal open met uitzicht op het bokkenveldje of trapveldje. Daarachter ligt een moerasje en daarachter Vijftig Bunder. Onze buren zijn vaak ganzen, reeën, nu schapen en lammeren, eekhoorns, roofvogels en allerhande vogels waarvan ik de namen niet ken. We zijn heel tevreden met de plek, maar we groeien uit de caravan. In juni zijn we met zijn vieren. De caravan is vijftig jaar, dus we gaan er niet veel aan doen. We sparen voor iets nieuws, een chalet, of zelf iets bouwen, iets Tiny-house-achtigs.”

“Hoe we 2022 hebben ervaren? Spannend, maar we zijn nu zeer tevreden, onvoorstelbaar dat het nieuwe bestuur de klus geklaard heeft. De nare situatie is met heel veel inzet hersteld. De leden zijn erbij betrokken, een advocaat in de arm, het is grondig aangepakt. Goed hoor dat de verwaarloosde relatie met de grondeigenaren is hersteld.”

“Ik verwacht dat iets meer verenigingsgevoel ontstaat met klusgroepen, samen dingen rooien. Als ik weer meer tijd heb ga ik daar zeker aan meedoen. Ook leuk dat er meer jonge ouders met kinderen komen. Het hoeft geen hechte gemeenschap te worden, maar iets meer dan los zand. Ik denk dat er een heel leuke sfeer gaat komen. Mijn moeder woont pas enkele jaren in Zuidlaren en wie weet kunnen we ooit dit perceeltje kopen? Zou leuk zijn.”

TOG W-432
Uitzicht op de schapen vanaf W-432